0 0,00 zł

Nie masz produktów w koszyku.

Ale kanał !

Stary, opuszczony camping nad Kanałem Limskim znajdował się we wschodniej jego części, wskazówki dojazdu były na tyle czytelne, że znaleźliśmy go bez trudu. Wielka trawiasta polana, otoczona lasem, schodziła lekko w dół, kończąc się 150-metrowym, pionowym urwiskiem.

Ściany Kanału Limskiego, a właściwie Limskiego Zalewu są w tym miejscu najwyższe, w miarę poruszania się na zachód ich wysokość maleje, przy ujściu do morza osiągają do 20 metrów. Podeszliśmy do krawędzi, porastała ją gęsta, zimozielona roślinność zwana makią.

Makia porastająca zbocza urwiska.

Miejscami skalne półki, na których roślinność nie zdołała się zakorzenić, tworzyły swoiste tarasy. Rozłożyliśmy się na jednym z takich właśnie tarasów i rozpoczęliśmy przygotowania do porannej, dobrej kawy.

Idealne miejsce na kawę, Zalew Limski, Chorwacja

Północny brzeg Kanału był mocno nasłoneczniony, roztaczał się z niego widok na wodę, po której raz po raz kursowały mniejsze i większe łodzie. Widziany naprzeciw brzeg południowy z uwagi na mniejsze nasłonecznienie porastały dęby i jesiony. Kanał Limski przypomina swym wyglądem fiord, choć faktycznie nim nie jest. Jego nazwa pochodzi od łacińskiego Limes – granica, ponieważ rozgraniczał dwie prowincje starożytnego Rzymu Dalmację i Italię.

Łódka płynąca po Kanale Limskim.

Po południu postanowiliśmy obejrzeć Limski Zalew z dołu. By dostać się na dno doliny, trzeba pokonać kilka kilometrów, dość stromą, krętą drogą, przy której stoją liczne stragany z oliwą, rakiją i przeróżnymi pysznościami, sprzedawanymi przez lokalnych rolników. Zajechaliśmy na małą przystań, można tu wynająć łódkę i popłynąć na wycieczkę po zalewie.

Przystań na Zalewie Limskim, Chorwacja.

Zalew Limski, Chorwacja.

Okoliczne knajpki oferują owoce morza i świeżutkie ostrygi, które hodują w zalewie mieszkańcy. Nareszcie wyjaśniło się, do czego służą boje, okalające każdy brzeg, które widzieliśmy z góry. Początkowo myśleliśmy, że wyznaczają one po prostu tor wodny, jednak jak się okazało, służą do hodowli ostryg i małż.

Hodowla skorupiaków na Kanale Limskim.

Człowiek czyści małże nad wodą.

Zapadał wieczór, pożegnaliśmy Zalew Limski i udaliśmy się w kierunku zachodzącego słońca.

Latarnia morska na tle zachodzącego słońca.

Ku kawowej przygodzie!

Kierunek Triest, wybór dróg - najwolniejsze i najgorsze. Lubię ten tryb, bo owocuje on zawsze w liczne niespodzianki, na które zresztą liczyliśmy. Czasu było dużo, a do Triestu zostało nam raptem sto-parę kilometrów. Postanowiliśmy wydłużyć maksymalnie naszą drogę i nacieszyć się jeszcze chorwackim klimatem.

Landrover Discowery na szutrówce w Chorwacji.

Jadąc wybrzeżem z Chorwacji do Triestu, musimy przejechać jeszcze Słowenię, a raczej jej wąski skrawek lądu, stanowiący jedyny dostęp do morza. Zaraz po przekroczeniu granicy spotyka nas miła niespodzianka, gospodarstwo produkujące sól morską, której nabywamy oczywiście kilka większych worków.

Gospodarstwo produkujące sól morską, Słowenia.

Następne kilometry przynoszą kolejne niespodzianki. Wąska i bardzo stroma droga prowadzi nas na wzgórze będące plantacją oliwek. Ku naszemu zaskoczeniu zbiory trwają w najlepsze. Udaje nam się podejrzeć rolników przy pracy i zamienić parę zdań na temat oliwy.

Plantacja oliwek, Słowenia.

Zbiory na plantacji oliwek, Słowenia.

Jeszcze kilka kilometrów i zacznie się włoska, kawowa przygoda wszak zapach kawy czuć już w powietrzu.

Włochy, zapach kawy czuć już w powietrzu :)

AKTUALIZACJA 12.12.2017r.:

Jeśli lubisz dobrą kawę i spodobało Ci się nasze wydarzenie - Triest Coffee Challenge 2017, to mamy dla ciebie jeszcze jedną niespodziankę.

Właśnie powstała mieszanka kawowa Triest Coffee Challenge 2017 Limited Blend, inspirowana naszą podróżą do Triestu.
Jeśli chcesz poczuć smak prawdziwego włoskiego espresso z nutką podróżniczej przygody to ta kawa jest dla Ciebie!

Triest Coffee Challenge 2017 Limited Blend to prawdziwa kawa z podróży.
Poznaj smak włoskiego espresso !

#kawazpodrozy #coffee #speciality #kawa #wyprawa #discovery #globetrotter #italia

Kategoria: Disco

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego adresu e-mail w celu wysyłania treści marketingowych przez landcafe.pl zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. ze zm. (tekst jednolity: Dz.U.2016.922 z dnia 28.06.2016 r.).