0 0,00 zł

Nie masz produktów w koszyku.

Latarnia znaleziona w kapuście.

Łukasz, zobacz TO ! Krzyknęła Ewa, był ranek, a może jeszcze noc w każdym razie coś koło 5.00. Podniosłem głowę i moim oczom ukazał się zapierający dech w piersiach pejzaż. Natura zrobiła nam kolejny prezent z okazji czwartego dnia wyprawy - cudowny wschód słońca na półwyspie Marlera.

Ten niewielki kawałek lądu jest wysunięty na południowy wschód, około 4 km od miejscowości Ližnjan małej osady rybackiej. Plaże są tu kamieniste, roślinność to w zasadzie trawy i drobne krzewy. Pozostałą część lądu zajmują pola uprawne oraz winnice. Miejsce tak odludne, że do późnego popołudnia nie spotkaliśmy nikogo. Śniadanie i świeżo mielona kawa z makinetki stawiają nas na nogi. Słońce, które jeszcze kilka chwil temu zapowiadało ciepły dzień, zniknęło gdzieś za chmurami, które przyszły od strony morza. Postanowiliśmy na rozgrzewkę zrobić mały rekonesans. Idąc brzegiem, po lewej, cieszyliśmy oczy nadmorskim klimatem, po prawej zaś kapustą. Tak - kapustą, która rosła po horyzont we wszystkich chyba odmianach świata.

Plaża na półwyspie Marlera, Chorwacja.

Pola uprawne na półwyspie Marlera, Chorwacja.

Przeszliśmy około 1,5 kilometra, gdy zza pagórka położonego w centralnej części lądu, wyłoniła się kolejna niespodzianka - Latarnia morska Marlera, nazwana tak chyba od nazwy miejsca, w którym stoi. Posadowiona pośród wysokich traw i skał dumnie patrzyła w morze. Jest to jedna z wielu latarni morskich zlokalizowanych w Chorwacji, którą można wynająć, zamieszkać w niej i zobaczyć jak to jest być latarnikiem :)

Latarnia morska Marlera, Chorwacja.

Hawajski szef kuchni poleca

Kilkukilometrowy spacer sprawił, że nasze żołądki zaczęły domagać się czegoś do jedzenia, dając głośno o sobie znać. Obiad na łonie natury, a po obiedzie oczywiście czas na kawę. Młynek poszedł w ruch, kawiarka na gaz, a gaz zgasł :(
Chyba mnie oszukali – stwierdziłem głośno, ponieważ był to już drugi pojemnik gazu zużyty w ciągu czterech dni. Zazwyczaj starczały na dłużej, ale cóż robić.

Mielenie kawy na na półwyspie Marlera.

Kawa parzona w kawiarce.

Bez kawy jednak obyć się nie mogę, więc zaradzić jakoś trzeba. Kilka garści drewna znalezionych na plaży, dołek wykopany w ziemi, kilka kamieni. Kawa już się parzy, nazwałem ją Survival Coffee Speciality. Zadowoleni z siebie, wszak znów udało się przetrwać ;) zanurzyliśmy się w aromatycznym napoju. Aromat mojej survivalowej kawy musiał się chyba roznieść po okolicy, bo chwilę później na naszej odludnej dotąd plaży, pojawili się niezapowiedziani goście.

Surwiwalowa kawa parzona na ognisku.

Landek samotnie stojący nad brzegiem morza zainteresował ich tak bardzo, że chwilę później usłyszeliśmy „hello guys, what's up...”
Ona – Chorwatka, on – Hawajczyk, szef kuchni w Belgijskiej restauracji, przyjechali jak my na krótki urlop i do rodziny. Rozmowa przy kawie zeszła na temat uroku okolicy i ciekawych miejsc, które można jeszcze odwiedzić.
Nasz gość był zachwycony Limskim Kanałem, nad którym byli poprzedniego dnia. Pokazał nam na mapie stary, nieuczęszczany już camping jako idealne miejsce kolejnego biwaku. Wymieniliśmy jeszcze kilka zdań o najlepszych i długo palących się gazach do kuchenek turystycznych, z którymi szef kuchni miał swoje plenerowe doświadczenia. Pożegnaliśmy się i każdy ruszył w swoją stronę, oni na spacer, a my nad kanał.

Popołudniowa kawa na półwyspie Marlera.

AKTUALIZACJA 12.12.2017r.:

Jeśli lubisz dobrą kawę i spodobało Ci się nasze wydarzenie - Triest Coffee Challenge 2017, to mamy dla ciebie jeszcze jedną niespodziankę.

Właśnie powstała mieszanka kawowa Triest Coffee Challenge 2017 Limited Blend, inspirowana naszą podróżą do Triestu.
Jeśli chcesz poczuć smak prawdziwego włoskiego espresso z nutką podróżniczej przygody to ta kawa jest dla Ciebie!

Triest Coffee Challenge 2017 Limited Blend to prawdziwa kawa z podróży.
Poznaj smak włoskiego espresso !

#kawazpodrozy #survival #coffee #speciality #kawa #wyprawa #discovery #globetrotter #Marlera

Kategoria: Disco

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego adresu e-mail w celu wysyłania treści marketingowych przez landcafe.pl zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. ze zm. (tekst jednolity: Dz.U.2016.922 z dnia 28.06.2016 r.).